Problema de la examenul de Capacitate care a generat o petitie semnata de peste 40 000 de oameni.
(„Dlui ministru Adrian Curaj,
La subiectul 6 cu diagrama, nu este menţionat că axa ox reprezintă notele şi axa oy elevii. Unii elevi au văzut invers, nu le poţi cere să fie subtili. Cel mai corect este să le acorde punctaj maxim indiferent cum au văzut”.)
diagr Parerile parintilor, copiilor si comentatorilor sunt foarte diferite.
1. Tabara 1: Problema este formulata ambiguu. Nu sunt definite axele.
2. Tabara 2: Problema este exprimata clar. Oana Moraru, consultant educaţional în domeniul învăţământului privat preuniversitar:
om

Ce ziceti? TREI, IN P.. MEA!

42 thoughts on “Diagrama zazaniei nationale.

  1. Flow says:

    Nu stiu cine e Doamna Oana, dar are dreptate, ca elev care da BAC-ul in cateva zile, cred ca sistemul de foarte invechit si comunist, nu iti impune libertate de gandire ci, iti impune niste subiecte grele care nu isi au folos. Nu ma plang dar trebuie o schimbare… Cine o va face, ramane de vazut!
    Despre copiii de clasa a 8-a, n-am cuvinte, sunt cu adevarat tembeli cei care au scris 8, diagramele se citesc pe verticala, toata lumea stie, adica daca ne imaginam o asimtota, e orizontala, in orice diagrama. SUCCCES LA TOTI MAI DEPARTE, n-am nimic cu nimeni, dar prostia din Romania e in crestere, din pacate! Cum zice un mare maestru „Nimeni Altu’ ” : Pace!

  2. Andreea says:

    Foarte corect formulat. Plus ca se arata ca nr de elevi este reprezentat cu albastru , notele sunt de la 1 la 10 nu de la 0 la 8. Stand cu diagrama in fata e logic ca axa notelor e pe orizontala si cea a elevilor pe verticala.

  3. Pingback: Diagrama zazaniei nationale. – Auzi

  4. Alex says:

    Scrie clar langa grafic ce reprezinta COLOANELE, deci pe axa orizontala este numarul de elevi, NU notele.
    In acelasi context, cum ati fi gandit-o data pe ambele axe ar fi fost numere egale??
    Un grafic se interpreteaza conform LEGENDEI. Nu aveti ce deduce logic in acest caz.

    • Adrian says:

      Tu ai dreptate dar asta se învață dacă nu mă înșel la informatica de clasa a 6-a când înveți de exel si grafice dar din păcate în ziua de astăzi este un dezinteres total si din partea profesorilor și a elevilor ot scoala…profesorii vin la serviciu să își ia leafa nu sa predea iar elevii pt ca ii obliga părinții…

  5. Obiectiv says:

    Langa grafic exista o legenda care spune ca (virgula)coloanele reprezinta numarul de elevi (de la 1 la 10). Daca nu era legenda, s-ar fi putut aplica logica. Cine lucreaza in excel stie ca utilizatorul poate defini valorile care apar pe axe.

    • Gabi says:

      Conform graficului interpretam ca au fost 3 elevi cu nota 5, 3 elevi cu nota 9 si 3 elevi cu nota 10. Nu vad cum ai putea interpreta invers… Ar suna cam asa: 5 elevi au luat nota 3, 9 elevi au luat nota 3 si 10 elevi au luat nota 3. Asta contravine regulilor de redactare a diagramei! Exercitiul mi se pare foarte bun!

  6. Stylgar says:

    Daca va referiti la intrebare, da…nimic gresit, atat gramatical cat si ca interpretare. Daca va referiti la grafic, din pacate va contrazic. In orice manul de clasa a Xa sau intr-un curs de anul I de facultate sunt predate o serie de tipuri de grafice (gen histograma, corelograma, diagrama prin benzi, diagrama prin coloane, diagrama radiala…etc), care se folosesc in anumite situatii specifice (gen cand ai indicatori de volum, serii pe intervale, serii dinamice, serii calitative…etc). Reprezentarea nu a fost aleasa corect pentru situatia ceruta. Cine se contrazice cu mine…zat si cauta pe net „prezentarea datelor statistice sub forma reprezentarilor grafice”…si nu mai latra aiurea.
    PS. Si un semi retardad ar fi reusit insa sa treacă peste greșeală si ar fi intuit rezultatul corect. Dar vorbim de parinti români, cum dracu sa admita ca nu-l duce capul pe imbecil.

  7. mnnms says:

    Daca ne uitam bine, problema a fost facuta pentru retardati. Pentru ca si daca zici ca elevii sunt pe verticala si notele pe orizontala, si daca zici invers, linia corespunzatoare lui 5 tot 3 campuri traverseaza. Deci oricum ai brodi-o, tot 3 ar trebui sa scrii. Doar daca nu zici ca ti-a alunecat pixul si a iesit 8. Sau nu te-a invatat diagrame profu’ la care mami si tati i-au dat bani pentru meditatii, iar acum nu stie pe unde sa scoata camasa. Plus ca se vede ca unde e albastru e numar de elevi.

  8. Stezar Cipi says:

    Bai oameni e atat de simplu….si diagrama iti arata singura care sunt axele…..pai nu are cum sa ia nota 3 si cinci copii si sase si noua copii….aia 40000 care au semnat petitia sunt la fel de tolomaci ca si copiii de clasa a opta care nu gandesc doar executa….nu gandesti? Simplu inseamna ca nu meriti punctajul respectiv…..lol

    • belledimagination says:

      Nu AU cum, că erau ceva mai mulţi.
      Problema nu e că acest grafic e ”evident” sau nu. Da, şi mie mi se pare că e evident care axă e care. Problema e că matematica nu se bazează pre prezumţii. Se bazează pe date. Iar obligaţia celui care formulează o afirmaţie e să o facă pe cât de lipsită de ambiguităţi cu putinţă.

  9. Diana says:

    Cel care a realizat graficul pt acest subiect e un incompetent! Intotdeauna axele trebuie sa poarte titlu in grafic si sa aiba notata explicit si unitatea de masura (daca e cazul)!! Daca pt categorii (aici, axa orizontala) s-ar mai putea omite (in general pt ani), pt axa verticala, niciodata!

  10. Stela says:

    Diagrama este corecta, legenda este corecta, dar alegerea acestui mod de reprezentare, cu coloane, este cam nefericita. Acest mod de reprezentare a datelor are un rost mai mare cand este vorba de o comparatie, cand sunt mai multe valori pentru fiecare criteriu.
    De exemplu, se putea folosi pentru a compara rezultatele a doua clase. In acest caz, pentru fiecare nota ar fi existat cate doua coloane, corespunzatoare celor doua clase de elevi.

    Din punctul meu de vedere, acest exercitiu nu a fost nici de gandire, nici intr-n caz de deductie logica (nu ai ce deduce aici), ci doar un exercitiu de atentie.

  11. Oana says:

    Cerinta probleme este incompleta! Nu este vb de logica, de retarzie, de absolut nimic. Cerinta este incompleta! Ori pe diagrama trebuia specificat ori in cerinta scris. Nu conteaza ca e deductie logica, bun simt matematic, etc. etc. Din punct de vedere matematic, cerinta problemei este incompleta si punct.

  12. STUNDENT says:

    Este cat se poate de corecta aceasta diagrama!
    Jos sau vazut niste numere de la 1 la 10 si sus de la 1 la 8, deci este logic ca axa Ox sa insemne nota iar axa Oy numarul elevilor!
    Este foarte clar! Iar pana la urma asta inseamna exercitiu 6 de la S1, este facut sa iti testeza logica si concentrarea cea ce la multi le lipseste dupa cum vad!

  13. Madalina Golub says:

    Eu nu inteleg un lucru, cat de orbi au fost unii, nu scrie clar pentru toata lume ca in dreapta scrie: numar de elevi langa o caseta albastra? Se numeste deductie prin excludere, daca albastru sunt elevii, logic ca pe cealalta axa sunt notele. E la mintea gainii.
    Si referitor la cei care zic ca notele sunt pana la 10, graficul arata deobicei doar datele necesare, daca intrebarea solicita doar nota 5, nu are sens sa fie pana la 10

  14. Alina says:

    Traiesc intr-o tara straina si am terminat inclusiv facultatea in Romanía. Pot spune ca sunt mandra de sistemul de invatatamant din tara noastra! Este unul dintre cele mai bune si foarte bine organizat. In afara nu se pune accentul pe „carte” au alte prioritati ale vietii… de aceea venim noi, romanii din spate si le luam locurile de munca pentru ca majoritatea nu au nici 8 clase, asta ca sa nu mai vb de facultati. Suntem destepti ca si popor..de aceea suntem „exclusi” din oricare tara in care te-ai duce.

  15. Florin says:

    „trebuie probate chiar asa, prin deductie logica si asocieri simbolice….” Asta crede ca e vorba de caracterizarea lui Ion! Sa faca Oana Moraru asocieri simbolice in matematica. A ajuns sa se pronunte pe subiecte de stiinte exacte o persoana care a terminat Litere. Buuuuun….

Lasă un răspuns