De obicei nu fac declaratii de dragoste companiilor si chiar am o problema cu cei care isi declara iubirea fata de un brand. Dar haideti sa va explic:
Azi, compania low-cost Ryanair a publicat mizeria asta pe pagina de facebook:


Nu-s eu vreun mare nationalist, am zburat in timp cu toate companiile care opereaza la noi.  Chiar am un bilet in asteptare la Ryanair. Am ales pe considerente de bani, de ore, de trasee etc… In multe zboruri, sute de ore,
nu am avut nicio problema majora cu vreo companie, dar, pot spune cu mana pe inima, ca m-am simtit cel mai in siguranta cu Tarom.
In opinia mea, de calator de ocazie, pilotii Tarom sunt de departe cei mai buni. Din avion! Sunt singurii care nu m-au zgaltait de sa imi sara dintii din gura la aterizare si care m-au facut sa nu simt ca sunt probleme, chiar si in conditii meteo grele. As spune chiar ca pilotii de la Tarom sunt mult de tot peste nivelul calatorilor. De aceea IUBESC TAROM! De cate ori zbor cu ei, sunt muuuuult mai relaxat, decat la orice alta companie. Si, daca ar fi sa aiba pe lista toate destinatiile si sa ofere reduceri pentru clientii fideli, asa cum practica toate companiile, as zbura numai cu ei.
Tarom este in situatia asta dezastruoasa  pentru ca s-au amestecat,  in timp, politicieni, manageri depasiti de situatie. Pentru ca niciodata nu a fost un plan corent de salvare a companiei si de inglobare a ei intr-un mare lant European. Pentru ca a fost o vaca de muls de catre toate guvernele, iar multi smecheri au avut interesul sa o falimenteze si sa o cumpere la pret de fier vechi. Cum au facut cu ARO si cu alte branduri romanesti. Dacia a scapat ca prin minune.

Acum, despre ghiolbania Ryanair, as avea de adaugat urmatoarele lucruri:
1. Ce uita sa spuna Ryanair in recflama aia este ca FARA TAROM NU AR FI EXISTAT. Iata ce declara anul trecut CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary: „Vom fi mereu îndatoraţi acestei companii. Dacă nu exista TAROM, Ryanair nu ar fi existat. În primii trei-patru ani ai Ryanair foloseam aeronave, piloţi şi ingineri ai TAROM, erau excepţionali. Fără ajutorul TAROM în primii ani de existenţă ai Ryanair, compania nu ar fi supravieţuit!”
Mama ei de ipocrizie! Va bateti joc de unii care v-au ajutat sa va ridicati. Pai e frumos asa?

2. Ati uitat sa spuneti de bagaje. Cu alea cum facem? Daca iti iei doua bagaje de cala si iti mai rezervi si scaunul cu loc mai mult la picioare, sa stai ca omu’, nu ca sardeaua, low-cost-ul nu mai e chiar atat de low-cost! La Tarom am dat 249 de Euro pentru un zbor, cu doua bagaje, iar la Ryanair 180. Cu Tarom am aterizat la ora 17, iar cu Ryanair la 3 noaptea.

3. Reclama pe care Ryanair a publicat-o este ilegala, iar ea inca exista pe pagina oficiala.
Daca as fi in locul celor de la Tarom, i-as da in judecata pe smecherii de la Ryanair si le-as lua banii.
(Legea 150 din 2008 privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparative.
 Publicata in Monitorul Oficial 559 din 24.07.2008
Art. 6
Publicitatea comparativa este considerata legala daca indeplineste, in mod cumulativ, urmatoarele conditii:

a) nu este inselatoare, potrivit dispozitiilor art. 3 lit. b) si ale art. 5 din prezenta lege, precum si ale art. 5-7 din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor;
b) compara bunuri sau servicii care raspund acelorasi nevoi ori sunt destinate acelorasi scopuri;
c) compara, in mod obiectiv, una sau mai multe caracteristici esentiale, relevante, verificabile si reprezentative ale respectivelor bunuri ori servicii, care pot include si pretul;
d) nu discrediteaza sau denigreaza marcile, denumirile comerciale, alte semne distinctive, bunuri, servicii, activitati ori situatia unui concurent;
e) in cazul produselor cu denumire de origine, se refera, in fiecare caz, la produse cu aceeasi denumire;
f) nu profita in mod neloial de reputatia unei marci, a unei denumiri comerciale sau a altor semne distinctive ale unui concurent ori a denumirii de origine a produselor concurente;)

Sper din suflet ca Tarom sa isi revina, sa aiba parte de un manager bun. Personalul este exceptional, cum nu cred ca mai au multi prin lume. De la ei trebuie inceputa reconstructia.

„Toate titlurile bune au fost date”, de Silviu Iliuta. Costa 39 de lei si se comanda online de pe site-ul www.bookzone.ro. TRANSPORT GRATUIT!
în ochi.”
aaa

4 thoughts on “Iubesc Tarom! Vreo problema cu asta?

  1. Andrei says:

    E magaresc gestul lor, dar RyanAir e o companie pe care o folosesti atunci cand vrei sa zbori undeva cu 10 euro si de obicei, cand faci asta, te prezinti la aeroport cu un rucsac in spate si nimic mai mult. Pentru 10 euro nu poti sa ai pretentii prea mari sa mai ai si bagaj inclus. Au si variante ieftine cu bagaj inclus dar probabil trebuie vanate intai. Am prins in iarna un zbor Milano-Bucuresti cu bagaj de 20 kile pentru 40 euro.

    TAROM… au ei piloti buni, dar lipseste serviciul pentru clienti. Ultima oara cand am zburat cu TAROM eram rupt de o gripa, mi-era rau si eram pe antibiotice. Am dormit cand s-a impartit cina sau ce puii ei era si cand m-am trezit, i-am cerut stewardesei sa-mi dea un pahar cu apa ca sa-mi iau pastila. Atat. Si domnisoara ce mi-a zis? Ca sa stau linistit la locul meu, ca aterizam in 30 de minute. Am vazut alta trecand printre scaune si i-am cerut si ei. A zis bine, a plecat si apa s-a facut, n-am mai vazut-o pana la aterizare cand mi-a zis ‘noapte buna’. A dracu de buna noaptea…

  2. Diana says:

    Pot sa spun un singur lucru: Am lucrat la Ryan aproape un an. Mi-a folosit ca experienta si cam atat.
    Da, au preturi mici ( si eu inca mai zbor cu ei cateodata) , dar toate pe spatele angajatilor, pe care II trateaza in cel mai josnic fel, salarii foarte mici, munca si stres mai mult decat ar trebui ( dupa zbor daca nu ai vanzari de cel putin 50€ te suna de la sediu sa intrebe de c’è nu ai vandut) si multe altele . Au distrus meseria de insotitor de bord(era ca si cand as fi lucrat in fabrica) Acum zbor tot pentru o companie low cost, dar care chiar ofera ceva in schimbul riscului la care ne expunem zi de zi, si ne trateaza ca pe niste oameni, nu ca pe niste roboti.
    P.S. Pentru cine spune ca nu au intarzieri, e pentru ca umfla atat de mult timpul de zbor estimat, incat un zbor normal de 1h15 , e trecut ca unul de 2h, si atunci, wow, am ajuns cu 20 de minute mai devreme, c’è tare! Haha

  3. Chris says:

    Eu am o parere putin mai nuantata… Imi place TAROM fiindca au piloti excelenti si ma simt in siguranta cu ei. Imi mai place faptul ca bagajul e inclus in pret. Sunt si lucruri care nu ma incanta (atitudinea personalului de bord, cam aceeasi ca a angajatilor de la buticuri carora li se falfaie de clienti, gustarile oferite care sunt de-a dreptul jenante)… Cat despre preturi… aici decide fiecare: cine vrea preturi mai mici si conditii mai modeste merge cu Blue Air, Ryanair, Wizz etc., cine vrea conditii mai bune merge cu companiile mari.

Lasă un răspuns