Progrămuţul Naţional de Analfabetizare susţinut de Ministerul Învaţământului prezintă:
extrase din Manualuţul de clasa a II-a de Limbuţă Românuţă. (Manual Alternativ… )

14316881_906202972845649_9079892234670133105_n

Acestea fiind zise, până apar augmentativele „oroaie”, „pomoi” sau „tomnoaie”, vă las în compania unei poezii pe care o veţi citi copiilor seară la culcare.  Ea va fi inclusă, cu siguranţă, în următorul manual. Din cicluleţul (am voie să spun aşa?): ce o să mai băgăm copilaşilor în căpşor?

Poeziuţa „Tomniţa”, de Demostene Botezuţ

„Toţi acei ce-ntreaga văruţă
Au lucrat din zoricele până în sericele,
Tomniţa are roduţe bogăţele
Are şi fructişoare, şi bucăţele ,
Merişoare,
Perişoare,
În paneruţe.
Şi prunuţe
Bunuţe
Şi aluniţe,
Şi gutuioare
amărioare,
Cu pufuleţ gălbior
Ca de puişor.
Şi tot felul de legumiţe,
De nu le mai ştii pe numiţe.”

PS: Mi-e puţinel silicică! Brusc, sistemul Homeschooling nu mai pare deloc o aberaţie.7

AI CARTE, AI PARTE! „Toate titlurile bune au fost date”, de Silviu IliutaCosta 39 de lei si se comanda online, daca intri pe Bookzone

Fragment: „…dar îmi plăcea! Avea 18 ani și era subțire, cu părul negru și lung, buze cărnoase și zemoase. Oricum, ideea e că organul fericirii, cu care până mai ieri făceam doar treaba mică, s-a activat pentru prima dată atunci când o țineam în brațe, pe bancheta din spate a unei basculante care căra sicriul.

-Te țin bine? Nu cazi? am întrebat-o.
-Nu, că, dacă mă răstorn… mă răstorn pe tine.
Gândul ăsta… ”

FOLLOW PE FACEBOOK SI ALTE CHESTII: Silviu Iliutacronicipebune

 

(pamflet-pentru cine nu intelege care e treaba)

Aceasta care urmeaza e o reclama pentru carti. Daca te deranjeaza, imagineaza-ti ca sunt bijuterii, haine sau vibratoare. Toate trei volumele SE POT ACHIZITIONA NUMAI DE AICI. SAU FURA DE LA PRIETENI. Diverse variante de pachete pentru volumele 1, 2, 3: PE ACEST LINK

 

FRAGMENT:

„– Se alege praful de tot ce am făcut atâția ani!  urla viitorul socru.
Rahat, e dramatic! Adică, de ce se alege praful? De toată educația pe care a dat-o fiicei lui!
E clar, știu ce a găsit la baie: bilețelul XXX pe care i l-am scris Ameliei după o noapte de toropeală și de dragoste până la epuizare. Sper să nu fie ăla cu asocieri între corpul ei și formele de relief. Faza cu defileul era chiar prea mult pentru orice om. Faptul că Voievodul e încă în viață și nu a făcut atac de cord îmi spune că totuși nu a găsit bilețelul.
Amelia bea o gură de cafea și mă privește speriată.
Îi tremură rău buza de jos, iar ochii sunt ca două țevi de tun. Mă urăște! De parcă aș fi făcut copiii ăia singur!
– Domnule Tati-Bu… Domnule Colonel, de ce spuneți asta? De ce se alege praful de tot? îmi fac curaj.
Amy e exact ca o găină dusă la tăiat, iar eu ca un curcan în care cineva a înfipt deja cuțitul.
Mă așez lângă Amy și îl privim. Drept în ochi, exact ca în fața plutonului de execuție. Noi doi, la zid, curajoși. El, cu intenții criminale, gata să apese pe trăgaci. Tensiunea este insuportabilă. O iau de mână pe Amelia. Liniște.
Colonelul scoate piedica, adică își trece mâna peste tâmplele grizonante. O strâng de mână pe Amy. Măcar dacă murim, să murim împreună. Ca în filmele de război.
Scoate cutitul…”


 

 

 

 

19 thoughts on “Ce mai facem în clasa a doua la oriţa de Limbuţă Română.

  1. Pingback: Ce mai facem în clasa a doua la oriţa de Limbuţă Română. – Stiri.US

  2. Laurentiu says:

    Râdem noi, râdem dar purceaua…Eu am copil în clasa a doua și am rămas perplex când am văzut ce de prostii scrie pe acolo. E jale. Dezacorduri flagrante, exprimări defectuoase, teste jalnice, etc. Manualele sunt adevărate lucrări de groază. Alternativa ”școală la domiciliu” nu mi se pare o alternativă fericită. Nu mai bine încercăm să reparăm bolnavul ăsta numit educație?

  3. Ana says:

    Fereasca Dumnezeu! Vai de limbuta noastra romanita, cat de mutilata e. Elevutii de azi, maturasii de maine oare cum vor fi? E posibil ca parinteii sa faca manualute mai bunute decat omuletii de ministeras, cu toate ca au terminat de multisor scolita. :))))
    Gluma, gluma, dar vai de viitorul nostru daca asa ceva exista. Ar trebui sa luam cu totii atitudine, pentru ca aceasta va fi generatia, care va veni din urma.

    • paul says:

      Pai hai sa luam atitudine. Hai sa ne organizam pentru ca e viitorul copiilor si nepotilor nostri.
      Haideti sa facem o comunitate separata cu parinti si bunici care vor sa ii invete pe copii cu adevarat. Scoala de acasa este o rezolvare se pare deocamdata pana ne organizam.
      Cred ca vor sa prosteasca generatiile viitoare pentru a putea conduce mai usor!

  4. Luminița says:

    Voi n-ați învățat la școală despre diminutive? Ce-ați vrea să învețe un copil de clasa a-ll-a,neologisme? Haideți să citim un pic din psihologia copilului,despre particularitățile de vârstă pe care nu le respectă multe dintre cadrele didactice,cu atât mai puțin părinții.

    • Domnica Gherghe says:

      Ministerutul nu citeste caietutele. Mai ales cand autorasii sunt profesorasi universitarasi. Nu conteaza ca nu se pricep la pedagogie pentru categoria de varsta pentru care scriu caietelele.
      Vine clasa a cincea si ma intreb ce varza vor mai invata de pe caietele speciale, pentru manualele tot nu-s gata.
      Ministerul invatamantului are prioritati mai importante decat invatamantul. Intotdeauna a avut.

Lasă un răspuns