„Domnule, bicicliştii ăştia sunt nişte nenorociţi…Până la ultimul!
Nişte infractori pe două roţi!
Să vedeţi ce am păţit:
Mergeam linisitit cu maşina mea, cu numărul B 888 MJS pe pista de biciclişti de pe Calea Victoriei.
Când, deodată, când să scuip sămânţa pe geam, un nemernic de biciclist mi-a apărut în faţă!
Ce tâmpiţi, domnule! Ăştia chiar sunt nişte oameni fără minte!
L-am claxonat, l-am împins uşor de la spate. El nu şi nu!
Cu cât îl claxonam mai tare, cu atât pedala mai înverşunat. Cred că era şi surd, că mai purta şi casca aia pe urechi!
În acest sens, eu, posesorul autoturismului Audi cu numărul B 888 MJS vreau să fac o plângere la Poliţia Capitalei împotriva biciclistului nenorocit, care mi-a încetinit goana cu aproximativ 20 de kilometri/oră.
Dă-o, domnule, în pistă mă-sii de treaba! Ce, e pista lu’ mă-să? Staţi, că vine si unul din faţă.

Abia l-am evitat! Alt cretin!
Domnilor de la Poliţie, pe baza acestei dovezi clare vreau să mă chemaţi la sediu ca să îl dau în gât pe răufăcătorul pe două roţi. Astept să mă chemaţi, da?! Promiteţi?
Nu vă mulţumesc!”

Un gherţoi.

*gasiti ultimele articole pe facebook/cronicipebune
bicicleta

Sursa poza: Liviu Stef

59 thoughts on “Ce pista ma-sii?!

  1. cosmin says:

    Ti a incetinit goana cu 20 de km la ora….asta inseamna ca poti sa fi avut o 100 si ti a incetinit o la 80 , pe cand „pana la” 20 km …e alta poveste . Stiu stiu…incercam sa ma fac remarcat la o ora cat se poate de matinala. 🙂 . Da, asa e, si in arad….de cand le au desenat astia piste de biciclete pe asfalt…biciclistii astia chiar se cred regii soseleleor. Nu ai voie domnule sa le atingi cu roata din dreapta ..pista , ca le o murdaresti . Imediat un ocrotitor al mediului iti atrage atentia : „domnule, nu vezi pe unde mergi?!” eu recunosc, inca n am masina pe doua roti dar cand apare sant primul care mi cumpar. Nu va alarmati, e doar pamflet!

  2. Robert says:

    Recunosc e un taran. Dar o astfel de banda in mijlocul bucurestiului este de tot cacatul. O strada atat de circulata din 3 benzi o faci doua ca sa ce ? Ca sa facem si un trotuar cat casa spre Victoriei sa fie frumos. Foarte prost gandita ….alti bani alocati aiurea intr-un loc unde nu aveam nevoie. Inchei…da e un taran B 888

    • Ligia says:

      Intr-un oras in care masina e regina.. in detrimentul pietonului, in detrimentul bicicletei, in detrimentul mijlocului de transport in comun.. si al sanatatii.. in cele din urma.. trebuie pornit de undeva cu infiintarea canalelor alternative de circulatie. Centrul orasului (care are si artere mai largi – unde se pot infiinta astfel de benzi mai usor, dar care e si cel mai poluat) este locul de la care se poate incepe. Initial aceste schimbari produc nemultumire, dar in timp, cand vor fi mai multi „consumatori” de bicicleta, cand masina va fi folosita doar optional, sau in caz de necesitate reala, vom respira un aer mai curat, vom fi mai relaxati in trafic si mai „in forma”.. Eu nu circul cu bicicleta. Ies cu masina cand am nevoie, dar astept cu interes momentul in care Bucurestiul va fi invadat de biciclete frumoase, nepoluante..cand vom avea mici centre de la care sa poti inchiria biciclete prin oras (un fel de regim de taxi..) ..

      • Adrian says:

        Unde e butonul de like? Frumos spus.

        Practic ciclismul de mic, apoi mi-am urmat pasiunea si am ajuns pe langa sofatul zilnic care este o placere si in aria motorsportului (pilotaj). Sunt si pieton in acelasi,
        Am mai umblat prin lume, acum sunt in UK pentru ceva timp.
        La noi in Romania in mod clar lipseste ideea de mijloc de transport alternativ. Am devenit comozi, ne urcam fundurile repede in masina si stim sa oprim pe banda 1 fix unde avem nevoie.
        2 la mana, nu mai avem deloc respect unii fata de altii, incep sa cred ca nu ne mai respectam nici pe noi. Sper totusi sa ne redresam si sa ajungem pe calea cea buna.

        Va salut.

    • vlad says:

      cucușor, centru e pentru pietoni, mers la film, iesit cu fata, lasa prostiile astea cu de la 3 la 2. era bine sa lase doar o banda. e prost facut pista in sine dar locul e perfect. am masina , am si bciclete. chiar nu cred ca e de tot cacatul acea banda. e tocmai pentru a descuraja traficul in oras.

      • Catalin says:

        aha, sa descurajam traficul in bucuresti cu piste de biciclete… ce fumezi? intr-un oras asa de aglomerat ca bucurestiul (cred ca in primele 10 din ue), scoti masinile de pe strada (parcari subterane si taxe pe zone centrala), fluidizezi traficul (strazi cu sens unic), dezvolti transportul in comun si pe urma faci pietonala si piste de biciclete (oferi alternative).

          • Vlad says:

            Mergi la Londra sau Paris sau Roma. Amsterdam este o exceptie. Sunt peste tot biciclisti si trafic si mai nenorocit decat in Bucuresti. Ceea ce au altii insa si le lipseste romanilor este respectul. Iar razboiul automobilisti – biciclistie exista peste tot la nivel persinal. Insa prin alte locuri nu se sicaneaza reciproc si ca le place sau nu gasesc modalitatea prin care tuturor sa pe fie bine. Roamnului ii lipseste nuantarea. La roman ori e alba pri e neagra. Am masina, sa crape toti ceilalti. Am bicicleta, sa crape toti ceilalti. Pentru ca vedeti voi ? Niciunul nu e mai breaz.

    • Gelu says:

      robert,banda aia putea să nu existe, nici trotuarul mai lat de 1 m,dar in schimb puteau să fie 7 benzi de circulație ,că sa „se dea” pe ele toți cocalarii borâți și tot aglomerate sa fie .De ce ? ptr că asta e spiritul jegului bukarachian (ca bucureștean o spun,ptr că vad permanent GUNOAIE de teapa asta -femele/masculi-la volan peste tot ) .Sigur,nu generalizez dar in sud,respectiv în Bukarachi ,merge orice măsură bună ,cum e pista asta,doar să fie impusă ,așa încât să nu mai aibe libertatea toți țărănoii/boarfele blonde/nu cu Mercedes,Audi,BMW,logan sau Oltcit /altele,sa își ia bolizii poluanți de acasă cum „vrea mușchii” lor ,să creeze aglomerații,sa sufoce și blocheze orașul si așa împuțit de poluare .Prioritate sa aibe Ratb-ul și pistele de cicliști,restul sa aștepte la semafoare/să-și ia biciclete;abia își mai dau burțile nesimțite jos așa.

  3. Nume says:

    Sunt total impotriva persoanelor de genul. Ba chiar am si cunoscuti loviti de soferi aiuriti in Bucuresti si stau destul cu frica pt ca merg des cu bicicleta.

    Totusi, in imaginea de mai sus persoana de la volan pare sa fie cu mana dreapta dupa locul din dreapta. Ma gandesc ca a facut stanga la semafor si a intrat pe banda gresita, iar apoi dupa ce si-a dat seama, in momentul in care i s-a facut poza, defapt incerca sa dea inapoi.

    • stefanescu liviu says:

      Vineri, in acelasi loc, dar venind din sens invers, eu fiind in locul biciclistei din imagine, ma trezesc cu un Seat Leon de Vrancea, pe pista de biciclete, asta la indemnul unui ”parcagiu privat” care il ghida unde sa parcheze. Chiar nu ma intereseaza daca doamna din imagine a intrat din greseala pe pista, mai am fotografii cu astfel de ”greseli”. Am facut dreapta pe pista, am dat de dansa, stationa, am scos aparatul, vazand ca il scot, a inceput sa dea in marsarier.

  4. Mihai says:

    In calitate de biciclist in pot sa va spun ca pista de pe Calea Victoriei este cel mai uman lucru care s-a facut in ceea ce priveste transportul din acest oras cu trafic mizerabil. Este singura pista civilizata din intreg orasul si este foarte bine ca a fost facuta intr-o zona centrala pentru ca aici se formeaza ambuteiajele. Dezvoltarea infrastructurii si incurajarea ciclismului ar putea contribui enorm la decongestionarea traficului din Bucuresti dar partea cu educatia e mai dificila… e mult mai comod sa zaci intr-o masina intr-un ambuteiaj intr-un nor de noxe si sa injuri pe aia care ti-au „luat” o banda de pe sosea, decat sa renunti putin la confort si sa castigi sanatate si timp facand putina miscare.

    • andy says:

      Pai da ma, daca esti prafar cu job de salariu minim pe economie sau hipiot somer cred si eu ca e ok sa mergi cu bicicleta, ca nu intereseaza pe nimeni cat de transpirat si jegos ajungi la munca. Dar cand ai cate 5 intalniri pe zi si trebuie sa fii imbracat la 4 ace e un pic cam greu sa o arzi cu bicicleta prin trafic, chit ca vrei.

      In alta ordine de idei, faptul ca votul meu valoreaza cat al tau nu poate decat sa ma deranjeze profund.

      • Gabi says:

        Si pe mine ma deranjeaza ca votul tau valoreaza cat al meu. Ma deranjeaza chiar faptul ca ai drept de vot, deoarece, prin modul in care nu prea gandesti, demonstrezi ca incadrarea ta ca fiinta umana este destul de gresita.

      • vlad says:

        până la urmă așa e, tu ai bani clar trebuie să ți facem votul mai important că stai în mașină toată ziua. există oameni cu bani și mai mulți ca tine care merg pe bicicletă, agent imobiliar ce-oi fi și tu

      • Valentin says:

        Du-te la cele 1000 de intalniri pe care le ai zilnic cu o masina mai mica, un motor mai mic, nu o arde prin oras cu limuzine de 5 m lungime si 1,8 latime. Dupa felul in care gandesti, esti un cacaios parvenit. Hai sa-ti spun ceva ce evident este strain de tine. Multi dintre biciclisti sunt oameni cu multa scoala si facuta pe bune si mai mult de-atat, oricat de SF suna pentru tine, au chiar salarii bune si mai au ceva ce tu clar nu ai, bun-simt.

      • Vasile says:

        Ba pixule, fata de loganul tau bicicleta mea e mai scumpa, dar tu inapoiat cum esti crezi ca bicicletele sunt pentru saraci, ca daca tactu mergea cu bicicleta la munca ca nu avea 1310 inseamna ca si noi facem la fel, da evolutia este masina-bicicleta si nu invers.
        Transpirat ajungi daca sunt insi ca tine care te fugaresc pe strada, ca in Olanda sau Belgia oamenii merg in costum, in rochite , iarna , vara , pe ploaie si zapada si nu ajung nici transpirati nici jegosi la munca. Au si bani au si educatie si inteleg a ma bine faci 20 minute cu bicicleta decat 1 ora cu masina, probabil ca de aia nici nu sunt toti grasi cu tricouri pu*a mulate.

      • Rafy says:

        Germania 2015 ingineri la costum pe bicicleta . Sustin ce s-a zis mai jos sunt tari civilizate in care da , se merge cu bicicleta bracat la 4 ace . p.s. in Japonia au biciclete cu cos mare in fata si 2 roti pe partea de fata iar tipi „puturosi” intai isi duc copii la scoala apoi se duc la lucru .

      • Anonymous says:

        Daca atata poti, omul n-are ce-ti cere. Am avut si eu intalniri cu clienti si totusi am reusit sa merg cu bicicleta. Aveam manageri la companie care aveau intalniri si se imbracau la costum si totusi veneau cu bicicleta. Chiar nu este greu dar trebuie sa gandesti putin. Ma scuzi, cer prea mult de la tine. Iti pui frumos sacoul si camasa intr-o punga speciala si alea in ghiozdan si nu se sifoneaza. Sau iti lasi sacoul la birou ca doar nu ti-l fura cineva! Dar exact oamenii astia care „au intalniri cu clientii” sunt aia cu care e cel mai greu de discutat pentru ca nu au niciun fel de pregatire profesionala in 99% din cazuri, decat pe hartie poate.

  5. andy says:

    Pai da ma, daca esti prafar cu job de salariu minim pe economie sau hipiot somer cred si eu ca e ok sa mergi cu bicicleta, ca nu intereseaza pe nimeni cat de transpirat si jegos ajungi la munca. Dar cand ai cate 5 intalniri pe zi si trebuie sa fii imbracat la 4 ace e un pic cam greu sa o arzi cu bicicleta prin trafic, chit ca vrei.

    In alta ordine de idei, faptul ca votul meu valoreaza cat al tau nu poate decat sa ma deranjeze profund.

    • Andreea says:

      Intalnirile pe care presupui ca le ai sunt imaginare cu siguranta!
      In afara tarii oameni cu afaceri de milioane de euro folosesc bicicleta si au s classe ,un 7 long(bineinteles),un cabrio si un jeep in fata portii.
      Acest comentariu arata ca esti un taran ,iar cand spun taran nu ma refer la om de la tara,ci la taranul de oras :))
      Salariul ala minim pe economie exista datorita cocalarilor ca tine!

    • Octavian says:

      Hai ca m-ai facut curios. In ce domeniu atat de important lucrezi (si ce functie ai)? Cam cat castigi tu? Ce studii ai(si unde)? Cam cat valoreaza cazanul tau?

      Sa iti spun ceva:
      Inainte ii admiram pe cei la costum si credeam ca au succes. Asta pana am aflat ca lucreza pentru cei in tenesi si tricou.

      Asa ca… vezi ca iti atarna lantul, sclavule. Bicicleta de multe ori (mai ales in oras) este o alegere, pe care oamenii retardati sau cu educatie precara nu o pot intelege.
      Cand ajungi la un salariu mediocru, ti se pare ca esti rege. Asta pentru ca in creierasul tau (a se observa diminutivul) comparatia se face cu locul si oamenii de unde ai plecat, in loc sa te raportezi la societatea in care crezi tu ca traiesti. Dar ai ramas tot cu mentalitatea ta de om venit dintr-o familie mediocra. Daca ai tai parinti te-au educat ca poti sa „calci in picioare” oamenii doar pentru ca au mai putin ca tine, era un avantaj pentru societate daca erau sterili, si nu mai dadeau nastere unui asa om.

      Referitor la vot, ai dreptate! Al tau ar trebui sa valoreze infinit mai putin. Cu un asa EQ (nu IQ) nu te poti gandi la societate ca un „tot” si la nevoile ei. Doar nevoile tale conteaza (pana si maimutele se pot pune in postura interlocutorului)

      • Gelu says:

        ptr Octavian
        „Cand ajungi la un salariu mediocru, ti se pare ca esti rege. Asta pentru ca in creierasul tau (a se observa diminutivul) comparatia se face cu locul si oamenii de unde ai plecat, in loc sa te raportezi la societatea in care crezi tu ca traiesti. Dar ai ramas tot cu mentalitatea ta de om venit dintr-o familie mediocra. Daca ai tai parinti te-au educat ca poti sa „calci in picioare” oamenii doar pentru ca au mai putin ca tine, era un avantaj pentru societate daca erau sterili, si nu mai dadeau nastere unui asa om.

        Referitor la vot, ai dreptate! Al tau ar trebui sa valoreze infinit mai putin. Cu un asa EQ (nu IQ) nu te poti gandi la societate ca un „tot” si la nevoile ei. Doar nevoile tale conteaza (pana si maimutele se pot pune in postura interlocutorului)”

        Dacă nu cel mai bun com.,printre cele mai bune !

  6. Daniel Butnariu says:

    Pamflet, nepamflet, comentariul original al celui care a facut fotografia mentioneaza clar ca nu vrea sa o incrimineze pe soferita…in acea portiune e foarte usor sa intri din greseala pe banda de biciclisti.Cu alte cuvinte, banda e facuta prost. Daca faci stanga de la Hilton, daca nu ma insel, si iei mai din scurt(asta se poate intampla usor in traficul bucurestean, unde sunt si destui soferi care nu cunosc bine orasul) ,risti sa intri pe banda de biciclisti.Asa ca…mai usor cu pamfletele, sau indreptati-le inspre cei vinovati cu adevarat,Asta e exemplul perfect de manipulare…nu scuipa nimeni seminte de fapt (era o gluma, stiu), ci pur si simplu persoana de la volan a gresit.Chiar am citit cele scrise de autorul fotografiei, asa ca…mai usor cu trimisul pozei la politie sau alte bazdaganii…la politie, pe bune, domnu’ Iliuta.e misto sa fii blogger.presupun

  7. Brian says:

    Mai iesiti ba din tara. Comentati aiurea ca au facut din 3 benzi 2. Dar ce ssa intelegeti voi, cei care parcati pe trotuare si pe spatiul verde ?! Pentru voi este normal sa mancati seminte la semafor si sa aruncati petul de bere pe geam. Nu aveti cum sa intelegeti. Inapoi la canal! JET

  8. Alex says:

    Intr-o capitala in care pista de biciclete este pusa doar de gura lumii nu inteleg de unde atata idignare fata de soferi. In restul orasului pistele sunt trasate pe te miri unde (daca sunt) si ce s-au gandit ei: super idee.. facem o pista lata, mare in buricul targului. Patetica idignarea asta a hipsterasilor pe biciclete.

    • stefanescu liviu says:

      Hai sa-ti raspund elegant. 1. Daca te rog sa definesti ”hipster”, te blochezi si-ti ceri scuze ca ai folosit termenul asta virtual si atat. 2.Punker, houser, hip-hoper, Audi-ul ala tot l-ai fi luat in bot. Este pista? Da, asa ca, liniste. Tot din ”greseli” sau ”neatentii” te iau pe capota soferii pe trecerile de pietoni si pana la urma tot vina pietonilor este. Ai gresit? Platesti. A gresit? Plateste.

    • Octavian says:

      Au incercat sa le faca mai „light” pe berzei, dar bizonii cu mentalitate ca a ta le-au distrus in mai putin de un an. Bordurile alea (care sunt periculoase pentru toti) sunt puse acolo ca sa tina bizonii cu cazane la distanta.

  9. biciclist si sofer in bucuresti says:

    Toti sunt campioni ai flame-ului pe internet, inclusiv cei care au facut poza.
    De ce va multumiti cu urcarea „dovezii” pe „pagina de facebook a politie romane”? Ce sperati ca puteti rezolva? In cazul in care se accepta ca proba, in lipsa unei inregistrari cu aparatul radar sau in lipsa a x martori (pentru ca nu te-ai gandit ca s-ar putea sa fie nevoie sa dai o declaratie scrisa) soferul poate primi cel mult o amenda de oprire sau stationare interzisa.
    De ce nu ai avut curajul, tu biciclist, regulamentar, cu casca de protectie, sa te lovesti frontal cu 10 km/h de botul minunii ingineriei germane? Sunt convins ca reactia autoritatilor ar fi fost alta.

Lasă un răspuns